preskoči na sadržaj
Vijesti

Rezultati ankete učenika od 5. do 8. razreda o ONLINE NASTAVI

    U ovom novom razdoblju za našu školu ( i za odgoj i obrazovanje u RH), u kojoj po prvi put primjenjujemo nastavu na daljinu, namjera nam je bila pružiti svima potrebnu podršku i pomoć: učiteljima putem redovitih online sjednica, a učenicima putem osluškivanja i uvažavanja njihovih iskustava, potreba i stavova.

   

  S tom namjerom provedena je online anketa o zadovoljstvu učenika nastavom na daljinu, te potrebama i prijedlozima za poboljšanje načina rada, koji bi bili više po njihovoj mjeri. Anketa im je dostavljena na linku u njihovoj virtualnoj učionici za sat razrednog odjela.

    Anketu je ispunilo 76 od ukupno 77 učenika viših razreda. U nastavku vas upoznajemo sa rezultatima ankete.

   Općenito je anketom zapaženo, da su se učenici dobro prilagodili na online nastavu, da osjećaju i koriste neke blagodati online nastave, poput opuštenosti, zanimljivosti nastave zbog korištenja tehnologija, lakoće komuniciranja sa vršnjacima i učiteljima. Za pretpostaviti je da je nekima lakše izraziti se pred razredom i učiteljem pisanim putem, u tzv. „čavrljanju“ ili „chatu“ nego se izložiti pred njima u živo. A, ima i nešto što doprinosi osjećaju bliskosti kada se u Teamsima u stvari dopisuješ  ni manje ni više, nego sa svojim učiteljima. Aspekti koji se učenicima baš i ne sviđaju u ovakvom obliku nastave jesu nedostatak izravne komunikacije sa prijateljima i sa učiteljima, poteškoće sa internetom (3%), koje prekidaju nastavni proces i otežavaju predaju domaćih zadaća, te opsežne školske obaveze.

   Zanimljivo je da su učenici predložili da bi željeli da se u online nastavi više koriste videopozivi, i grupna audio komunikacija, što i ne čudi, jer videokonferencijska ili bar glasovna komunikacija najviše nalikuje stvarnom susretu u razredu. Učenici vide blagodati kontaktiranja učenika preko viber razrednih grupa i to za vrijeme nastave ili pisanja domaćih zadaća. Ovaj segment sigurno doprinosi većoj podršci u procesu učenja, ali važno je da učenici znaju da oni moraju stajati iza svoga učenja i znanja.

  O rezultatima ankete upoznato je Učiteljsko vijeće, tj. o potrebama učenika raspravljalo se na online sjednicama, te je posebna tema bila utvrđivanje potreba učenika i načina njihova uvažavanja. Učitelji uvode glasovna javljanja, videopredavanja, smanjuje se količina zadaća, i uvode se zanimljivi kvizovi i igre za ponavljanje.

   Vjerujemo da smo na dobrom putu da s učenicima uživamo u ovom online učenju i podučavanju, o čemu svjedoče i odgovor učenika iz 6. razreda na pitanje na što su ponosni, pri čemu je jedno dijete odgovorilo da je ponosno „na sebe i na svoje učitelje“.

      Zanimljivo je da je velika većina, 74% učenika, procijenila da je u ovom obliku nastave jednako aktivna kao i u „normalnoj“ nastavi, a čak 21% učenika je potvrdio da je aktivnije uključena u nastavu sada nego ranije. Promatrajući samo ovaj pokazatelj, možemo biti zadovoljni da smo za čak 21% učenika omogućili okolnosti zbog kojih su se angažirali u procesu svog učenja više nego ranije.                                                                          

Nešto razrađeniji rezultati ankete nalaze se u nastavku pod opširnije.

                                                                                                                          Dubravka Ujčić Lukšić, prof.


               

  1. Pitanje: ŠTO VAM SE SVIĐA U ONLINE NASTAVI?
  • 31% - Opušteniji sam, nisam izložen izravno učiteljima ni učenicima, jedem, spavam duže, manje me sram komunicirati s učiteljima...
  • 19% - Zanimljiva mi je takva nastava zbog korištenja internet tehnologija
  • 16% - Nastava traje kraće i brže prođe.
  • 6% - Manje je stresno jer niSmo direktno izloženi učiteljima.

Sviđaju im se još: razgovori video pozivima, veća samostalnost i mogućnost komuniciranja sa učenicima koji su rješili zadatke.

 

  1. Pitanje: ŠTO TI SE NE SVIĐA U ONLINE NASTAVI?
  • 37% - Nedostaju mi prijatelji i druženja.
  • 13% - Učitelji daju previše tekstova za čitanje i zadataka za rješavanje.
  • 12% - Sve mi je OK.
  • 11% - Previše smo pred ekranima.
  • 11% - Teže mi je razumijeti gradivo, ako ne čujem objašnjenje učitelja.
  • 3% - Loš internet, teže pratim, teže šaljem zadaću, a učitelji se mogu ljutiti zbog toga.

Još im se ne sviđa: spori internet, teškoće sa logiranjem i slanjem DZ. Nedostaje im živa riječ nastavnika dok objašnjava, i teško im je pratiti sve poruke u virtualnim učionicama. Također, smeta ih činjenica da su rokovi za DZ kraći, tj. što se očekuje da se zadaci dovrše prije sljedećeg nastavnog sata iz određenog predmeta.

 

  1. Pitanje: ŠTO BISTE PREPORUČILI UČITELJIMA I ŠKOLI?
  • Više video-poziva, i radi objašnjenja i radi druženja.
  • Više zadavati ppp, kvizove, igrice, nešto zabavno za ponavljanje.
  • Bolje objašnjenja gradiva prije zadataka. Više pojašnjenja, manje zadataka.
  • Ne se ljutiti ako zbog interneta imamo problema sa prijavom ili aktivnošću.

 

  1. Pitanje: KOLIKO SI AKTIVAN NA ONLINE NASTAVI?
  • 74% - aktivan sam na nastavi kao i inače.
  • 21% - aktivniji sam nego inače.
  • 3% - Nisam baš aktivan na nastavi.

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 7. 4. 2020.

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Priznanje Mirotvorna škola 2020.

Priznanje Najučionica

Priznanje Najučionica na otvorenom

E-katalog knjižnice


Digitalni školski list


Videozapisi

Naše digitalne knjižice

Labinska republika

Virtualna knjižnica


Škola za život

TV prilozi o provođenju ekperimentalnog programa "Škola za život" u našoj školi:

 

Više o eksperimentalnom programu "Škola za život" u koji je uključena i naša škola možete saznati ovdje.


Digitalni sadržaji

 


 


Korisni linkovi

 


Preporučujemo
Lokalni mediji

Učenje i zabava

Korisni linkovi

Dnevni tisak

Časopisi
 • Enter
 • Bug
 • Drvo znanja
 • Meridijani


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju