preskoči na sadržaj
Vijesti

OBAVIJEST ZA RODITELJE O UPUTAMA ZA VREDNOVANJE I OCJENJIVANJE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU

Dragi roditelji,

s obzirom na to da ulazimo u drugu fazu nastave na daljinu, kad bismo u nastavnom procesu trebali primijeniti Uputu za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, važno je da se i učitelji i učenici pripreme za tu fazu. Zato je ovaj tjedan, tjedan prije Uskrsa – tjedan ponavljanja i planiranja. Aktivnosti učenika bit će usmjerene na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka bez dodatnog opterećenja učenika.

    Kako se nalazimo u izvanrednoj situaciji, u ovom trenutku više nego ikad trebate biti uključeni u rad škole. Naime, prema Uputama MZO za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu važno nam je naglasiti da je svima nama u prvom planu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje. Pritom je ocjenjivanje u drugom planu.

    Vrednovanje se ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavnog pokazatelja znanja, već  treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…) te će učitelji prilikom vrednovanja te elemente uzimatI u obzir. Svi učenici u ovom razdoblju trebaju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali očekuje se od njih da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da se angažiraju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika. Od učitelja i vas roditelja koji u sadašnjim okolnostima obavljate zaista zahtjevan posao kod kuće poučavajući vašu djecu, očekuje se da uvedete jasnu strukturu vrijednosti, a to je sustavno razvijanje poštovanje rada i nulte tolerancije na nepoštene načine rada vaše djece (zadaće koje su proizvod roditelja, a ne učenika, prepisivanje od drugih učenika i sl.). Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne  ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika, poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem tako i s drugim učenicima. Sadržaji koje učitelji poučavaju i koje će vrednovati i ocjenjivati bit će usmjereni na bitno, a oslobodit će se  sporednih detalja ili činjenica koji zamagljuju ono bitno.

   Učiteljima je predloženo da koriste  inovativne metode vrednovanja koje uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, prezentacija, pisanje eseja,  istraživačke radove, praktične radove, projekte i sl. U svim predmetima vrednovati će se aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća. Nadalje, moguće je da učenici naprave i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, umne mape, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene iz svakog nastavnog predmeta do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici.

   Vrednovanje i ocjenjivanje po dobivenim Uputama provodit će se od 14. travnja 2020.

   Učitelji su upoznati da se usmene i pismene provjere provode u što manjoj mjeri u kojima treba smanjiti opseg zadataka.

   Što se tiče učenika od 1. do 4. razreda, važno je znati da se ne preporuča pismeno ni usmeno ispitivanje. To, međutim, ne znači da učitelj  neće u tom periodu provjeriti i ocijeniti neke minimalne sadržaje učenika koji su polazište i temelj za prelazak u viši razred kao npr. ispitivanje čitanja, tablica množenja i sl.

  Ukoliko ovakav oblik nastave potraje do kraja nastavne godine, postoji mogućnost da se učenicima ovog uzrasta neće zaključiti ocjene što opet ovisi o Odluci nadležnog Ministarstva.

   Za učenike od 5. do 8. razreda, u predmetima koji se izvode s tjednom satnicom od pet, odnosno četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko učitelj ili učenik imaju dilemu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno (Engleski jezik) usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja. U predmetima koji imaju satnicu 2 sata tjedno, ne preporuča se provoditi usmeno ispitivanje, osim ako učitelj procijeni da je takav oblik nužan za pojedinog učenika (nevjerodostojnost pisanih provjera i sl.). U tim slučajevima učitelj će organizirati s učenikom video konferenciju putem naše aplikacije Teams u kojoj se naši učenici već dobro snalaze.

    Što se tiče Vremenika pisanih provjera za očekivati je da je došlo do njegovih promjena. Naši će učitelji u svojim virtualnim zbornicama uskladiti termine novih provjera vodeći računa da ne dođe do poklapanja pismenih provjera u skladu s Pravilnikom o ocjenjivanju.

    Zaključna ocjene iz nastavnih predmeta izvodit će se na temelju ranijih ocjena učenika te ocjena dobivenih putem nastave na daljinu.

Još jednom želimo podsjetiti da s obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi – učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge!

Za sva vaša pitanja, slobodno nam se obratite.

                                                                                                 Pedagoginja:

                                                                                                  Nada Švraka




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 8. 4. 2020.

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Priznanje Mirotvorna škola 2020.

Priznanje Najučionica

Priznanje Najučionica na otvorenom

E-katalog knjižnice


Digitalni školski list


Videozapisi

Naše digitalne knjižice

Labinska republika

Virtualna knjižnica


Škola za život

TV prilozi o provođenju ekperimentalnog programa "Škola za život" u našoj školi:

 

Više o eksperimentalnom programu "Škola za život" u koji je uključena i naša škola možete saznati ovdje.


Digitalni sadržaji

 


 


Korisni linkovi

 


Preporučujemo
Lokalni mediji

Učenje i zabava

Korisni linkovi

Dnevni tisak

Časopisi
 • Enter
 • Bug
 • Drvo znanja
 • Meridijani


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju