preskoči na sadržaj
Građanski odgoj i obrazovanje

Online nastava ili nastava u školi?-istraživanje učenika šestog razreda

     U proteklih godinu dana učenici od 5. do 8. razreda većinu nastave pratili su na daljinu, a sve one aktivnosti u kojima su prije uživali poput izvanučioničke i terenske nastave, posjete kinima, kazalištima, sudjelovanja na školskim priredbama, sportskim natjecanjima, susretima i smotrama odgođene su za neka bolja vremena. Pored nedostatka navedenog, istovremeno su se privikavali na nastavu koja se odvija preko ekrana, unutar njihovih domova. Početne teškoće u privikavanju na takav oblik nastave nekako smo nadvladali, a kako bi unaprijedili i online nastavu učinili što kvalitetnijom, školska pedagoginja i psihologinja redovito su u kontaktu s učenicima, prisustvuju online satovima, provode ankete i kontinuirano prate promjene u potrebama naših učenika te su one predmet rasprave svih školskih sjednica Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika.     

     Na protekloj sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 28. travnja po prvi puta na online sjednici pridružili su nam se članovi Vijeća učenika, a predsjednica Vijeća, Tara Runko, i Damian Ivančić obratili su se nazočnima kako bi prenijeli njihove zaključke i ideje za poboljšanje.

     Osim Tare i Damiana, učiteljskom su se vijeću obratile Simona Paliska i  Evelin Baćac, učenice 6.a i 6.b razreda,  kako bi  predstavile rezultate provedene ankete. Naime, u sklopu izvannastavne aktivnosti Građanskog odgoja i obrazovanja pojavila se ideja o provedbi ispitivanja među učenicima o njihovom doživljaju online nastave.  Ideja je potekla od voditeljica grupe, Marine Rade i Tihane Franković Načinović, a polaznici su s oduševljenjem prihvatili te se dali na zadatak. Učenici su osmislili pitanja za svoje vršnjake i ostale učenike od 5. do 8. razreda. Nakon što su definirana konačna pitanja kojima će se ispitati mišljenje o nastavi na daljinu, učenici su instruirani o cilju ankete, metodologiji istraživanja te o analizi dobivenih odgovora i načinu prezentacije. Konačni rezultat bio je anketni upitnik namijenjen učenicima, a kojeg su u završnici uobličile i sastavile učenice Simona i Evelin te su ga tijekom proteklog tjedna u aplikaciji Microsoft Forms provele među učenicima svih viših razreda.

 Od 75 učenika anketu je ispunilo 70 učenika viših razreda. Anketa je bila sastavljena od 16 pitanja, od kojih su 15 pitanja zatvorenog tipa (Da-Ne), a posljednje pitanje bilo je otvorenog tipa u kojem su učenici iznosili svoje mišljenje o online nastavi u kojem su trebali navesti u čemu su bolji, odnosno koje vještine su usavršili tijekom nastave na daljinu. Anketna pitanja i postotke svih odgovora, kao i mišljenja učenika o online nastavi nalaze se ovdje, a ukratko su sažeti u nastavku.

Rezultati ankete govore sljedeće (rezultati temeljeni na odgovorima većine učenika):

  • da imaju više zadaće tijekom on line nastave u odnosu  na nastavu u školi, tj. više obaveza u kratkom roku
  • da su postali samostalniji i odgovorniji
  • da online nastavu prate sa svog radnog mjesta (radnog stola)
  • da online nastava ne utječe na količinu vremena druženja s obitelji i njihov odnos
  • da se rjeđe druže s prijateljima
  • da bolje nauče dok su u školi
  • da se ocjene nisu mnogo promijenile u odnosu na nastavu u školi
  • da se teže koncentriraju na ovakvom načinu praćenja nastave
  • da im ukućani rijetko pomažu tijekom online nastave
  • da su dali sve od sebe kako bi bili čim uspješniji

   U posljednjem pitanju učenici su iznosili svoje doživljaje o online nastavi na osnovu kojih se može zaključiti da im nedostaje „prava“ nastava koju ne može zamijeniti niti jedan drugi oblik nastave. Prednosti on line nastave nalaze u tome što su prepoznali da su razvili veći stupanj samostalnosti i odgovornosti , da su bolji u organiziranju svojih obaveza te su usavršili svoja informatička znanja do jedne više razine. Prepoznaju da se i učitelji jako trude da im znanja prenesu na najbolji mogući način te da su susretljivi.

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 5. 5. 2021.

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Priznanje Mirotvorna škola 2020.

E-katalog knjižnice


Digitalni školski list


Videozapisi

Naše digitalne knjižice

Labinska republika

Virtualna knjižnica


Škola za život

TV prilozi o provođenju ekperimentalnog programa "Škola za život" u našoj školi:

 

Više o eksperimentalnom programu "Škola za život" u koji je uključena i naša škola možete saznati ovdje.


Digitalni sadržaji

 


 


Korisni linkovi

 


Preporučujemo
Lokalni mediji

Učenje i zabava

Korisni linkovi

Dnevni tisak

Časopisi
 • Enter
 • Bug
 • Drvo znanja
 • Meridijani


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju