2018-06-04 09:30:00

Slobodan izbor predmeta u osnovnoj školi-DA ili NE??

    O vrlo zanimljivoj školskoj temi učenici 8.a i 8.b razreda raspravljali su proteklog tjedna na satu Hrvatskog jezika. 

Učenici 8.a razreda bili su negacijska skupina pred kojom je bio težak zadatak-argumentirano obraniti dosadašnji sustav obrazovanja. Afirmacijska grupa trebala nas je uvjeriti da je slobodan izbor predmeta neophodan za daljnje kvalitetno obrazovanje. U tome su bili veoma uspješni jer su vrlo detaljno razradili novi model školovanja.  Od trinaest predmeta koje bi svaki učenik morao odabrati, sedam predmeta bilo bi obavezno, s tim da bi unutar svakog obaveznog predmeta učenik mogao birati višu ili nižu razinu u skladu s vlastitim afinitetima i sposobnostima. Osim obaveznih, učenici bi imali mogućnost izabrati dodatnih šest izbornih predmeta koji bi nudili široki izbor unutar područja koje pokrivaju, primjerice, unutar Tehničke kulture moglo bi se birati strojarstvo, stolarstvo, modeliranje; unutar Glazbene kulture ples, sviranje, pjevanje i sl.

Negacijskoj skupini bilo je nakon tako dobro zamišljenog programa teško obraniti dosadašnji sustav obrazovanja. I oni su, ponukani argumentima afirmacijske skupine, uočili kako su preinake u obrazovanju prijeko potrebne jer nas dosadašnji sustav, osim velikom broju činjenica, ne poučava konkretnim vještinama i znanjima primjenjivima u svakodnevnom životu, ne pokazuje brigu za specifične sposobnosti pojedinca, već drži da „svaka riba, ako je dovoljno pametna, mora biti u stanju popeti se na drvo“

Učiteljice hrvatskoh jezika i knjižničarka odlučivale su o pobjedniku, a pobjedničkom skupinom u ovoj veoma zanimljivoj raspravi proglašena je afirmacijska grupa.


Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan