2020-04-07 09:10:08

Rezultati ankete učenika od 5. do 8. razreda o ONLINE NASTAVI

    U ovom novom razdoblju za našu školu ( i za odgoj i obrazovanje u RH), u kojoj po prvi put primjenjujemo nastavu na daljinu, namjera nam je bila pružiti svima potrebnu podršku i pomoć: učiteljima putem redovitih online sjednica, a učenicima putem osluškivanja i uvažavanja njihovih iskustava, potreba i stavova.

   

  S tom namjerom provedena je online anketa o zadovoljstvu učenika nastavom na daljinu, te potrebama i prijedlozima za poboljšanje načina rada, koji bi bili više po njihovoj mjeri. Anketa im je dostavljena na linku u njihovoj virtualnoj učionici za sat razrednog odjela.

    Anketu je ispunilo 76 od ukupno 77 učenika viših razreda. U nastavku vas upoznajemo sa rezultatima ankete.

   Općenito je anketom zapaženo, da su se učenici dobro prilagodili na online nastavu, da osjećaju i koriste neke blagodati online nastave, poput opuštenosti, zanimljivosti nastave zbog korištenja tehnologija, lakoće komuniciranja sa vršnjacima i učiteljima. Za pretpostaviti je da je nekima lakše izraziti se pred razredom i učiteljem pisanim putem, u tzv. „čavrljanju“ ili „chatu“ nego se izložiti pred njima u živo. A, ima i nešto što doprinosi osjećaju bliskosti kada se u Teamsima u stvari dopisuješ  ni manje ni više, nego sa svojim učiteljima. Aspekti koji se učenicima baš i ne sviđaju u ovakvom obliku nastave jesu nedostatak izravne komunikacije sa prijateljima i sa učiteljima, poteškoće sa internetom (3%), koje prekidaju nastavni proces i otežavaju predaju domaćih zadaća, te opsežne školske obaveze.

   Zanimljivo je da su učenici predložili da bi željeli da se u online nastavi više koriste videopozivi, i grupna audio komunikacija, što i ne čudi, jer videokonferencijska ili bar glasovna komunikacija najviše nalikuje stvarnom susretu u razredu. Učenici vide blagodati kontaktiranja učenika preko viber razrednih grupa i to za vrijeme nastave ili pisanja domaćih zadaća. Ovaj segment sigurno doprinosi većoj podršci u procesu učenja, ali važno je da učenici znaju da oni moraju stajati iza svoga učenja i znanja.

  O rezultatima ankete upoznato je Učiteljsko vijeće, tj. o potrebama učenika raspravljalo se na online sjednicama, te je posebna tema bila utvrđivanje potreba učenika i načina njihova uvažavanja. Učitelji uvode glasovna javljanja, videopredavanja, smanjuje se količina zadaća, i uvode se zanimljivi kvizovi i igre za ponavljanje.

   Vjerujemo da smo na dobrom putu da s učenicima uživamo u ovom online učenju i podučavanju, o čemu svjedoče i odgovor učenika iz 6. razreda na pitanje na što su ponosni, pri čemu je jedno dijete odgovorilo da je ponosno „na sebe i na svoje učitelje“.

      Zanimljivo je da je velika većina, 74% učenika, procijenila da je u ovom obliku nastave jednako aktivna kao i u „normalnoj“ nastavi, a čak 21% učenika je potvrdio da je aktivnije uključena u nastavu sada nego ranije. Promatrajući samo ovaj pokazatelj, možemo biti zadovoljni da smo za čak 21% učenika omogućili okolnosti zbog kojih su se angažirali u procesu svog učenja više nego ranije.                                                                          

Nešto razrađeniji rezultati ankete nalaze se u nastavku pod opširnije.

                                                                                                                          Dubravka Ujčić Lukšić, prof.

               

Pitanje: ŠTO VAM SE SVIĐA U ONLINE NASTAVI? 31% - Opušteniji sam, nisam izložen izravno učiteljima ni učenicima, jedem, spavam duže, manje me sram komunicirati s učiteljima... 19% - Zanimljiva mi je takva nastava zbog korištenja internet tehnologija 16% - Nastava traje kraće i brže prođe. 6% - Manje je stresno jer niSmo direktno izloženi učiteljima.

Sviđaju im se još: razgovori video pozivima, veća samostalnost i mogućnost komuniciranja sa učenicima koji su rješili zadatke.

 

Pitanje: ŠTO TI SE NE SVIĐA U ONLINE NASTAVI? 37% - Nedostaju mi prijatelji i druženja. 13% - Učitelji daju previše tekstova za čitanje i zadataka za rješavanje. 12% - Sve mi je OK. 11% - Previše smo pred ekranima. 11% - Teže mi je razumijeti gradivo, ako ne čujem objašnjenje učitelja. 3% - Loš internet, teže pratim, teže šaljem zadaću, a učitelji se mogu ljutiti zbog toga.

Još im se ne sviđa: spori internet, teškoće sa logiranjem i slanjem DZ. Nedostaje im živa riječ nastavnika dok objašnjava, i teško im je pratiti sve poruke u virtualnim učionicama. Također, smeta ih činjenica da su rokovi za DZ kraći, tj. što se očekuje da se zadaci dovrše prije sljedećeg nastavnog sata iz određenog predmeta.

 

Pitanje: ŠTO BISTE PREPORUČILI UČITELJIMA I ŠKOLI? Više video-poziva, i radi objašnjenja i radi druženja. Više zadavati ppp, kvizove, igrice, nešto zabavno za ponavljanje. Bolje objašnjenja gradiva prije zadataka. Više pojašnjenja, manje zadataka. Ne se ljutiti ako zbog interneta imamo problema sa prijavom ili aktivnošću.

 

Pitanje: KOLIKO SI AKTIVAN NA ONLINE NASTAVI? 74% - aktivan sam na nastavi kao i inače. 21% - aktivniji sam nego inače. 3% - Nisam baš aktivan na nastavi.

 

 

 


Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan