2017-05-11 08:39:17

ŠKOLSKE UNIFORME- DA ILI NE ?

         O vrlo aktualnoj školskoj temi ˝ Školske uniforme - da ili ne ? ˝ učenici 8. razreda raspravljali su na satu Hrvatskog jezika.

        Učenici su bili raspoređeni u afirmacijsku i negacijsku grupu te su razmjenjivali stavove i argumentirano pokušali odgovoriti na sljedeća pitanja poštujući kulturu dijaloga: Smanjuje li uvođenje uniforma razliku među djecom, a samim time i zlostavljanje i zadirkivanje učenika? Utječe li na  učenje i uspjeh? Krše li se tako prava na individualnost i slobodu izražavanja? Jesu li one roditeljima financijski isplativije? Tko bi trebao snositi troškove za uniforme? Bi li one poboljšale odnose među učenicima? Na ta i mnoga druga pitanja učenici su pokušali odgovoriti argumentirano iznoseći svoje stavove, pozivajući se na znanstvena istraživanja, ankete, iskustva učenika, roditelja, učitelja te psihologa i pedagoga.

Afirmacijska skupina

        Članovi afirmacijske grupe zaključili su da bi  uniforme osobito pomogle učenicima  slabijeg imovinskog statusa kako ne bi bili žrtve omalovažavanja i zadirkivanja te bi na taj način došle do izražaja istinske vrijednosti učenika, njihov talent, sposobnosti, moralne vrijednosti, a ne obiteljsko podrijetlo i status.

Negacijska skupina

            Učenici negacijske grupe smatraju da bi se na taj način ugušila njihova osobnost, ne bi imali mogućnost  izražavati se  kroz odjeću, a to je vrlo bitno u njihovim godinama. Također, smatraju i da ne bi bilo manje zadirkivanja i maltretiranja jer ˝ zlostavljači ˝ bi i dalje bili isti, a u tome ne mogu pomoći uniforme, već odgoj i vrijednosti kojima nas moraju naučiti roditelji.

            O pobjedniku su odlučivale učiteljice Marina Rade i Tihana Franković Načinović te učenik Tedi Stojšić. Zbog odlične pripremljenosti zadane teme te pridržavanja pravila rasprave (tolerancija i mirno rješavanje sukoba, uvažavanje tuđeg mišljenja, argumentirano raspravljanje…) obje su grupe proglašene pobjednicima.


Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan