2017-11-20 10:28:37

Program R.E.A.D.-"Čitamo (o) psu" u našoj školi.

    Četrnaestero učenika od prvog do četvrtog razreda od proteklog petka, 17. studenog uključeno je u  program R.E.A.D.  (The Reading Education Assistance Dogs)-„ Čitaj (o) psu“ koji potiče čitalačke i komunikativne vještine kod djece. Pas u programu R.E.A.D je terapijski pas koji, zajedno s voditeljem, odlazi u  škole, knjižnice i slične ustanove gdje sluša djecu koja mu čitaju. Terapijski psi nadahnjuju, opuštaju, motiviraju, pouzdani su, pozivaju na milovanje i dodirivanje.

     Samo po sebi nameće se pitanje: zašto čitati psu kad možemo čitati učiteljici, mami, tati, seki, braci, djedu ili baki? Jedan od glavnih razloga je taj što jedini od sviju najstrpljivije sluša upravo pas. Svi imaju potrebu savjetovati, kritizirati, ispravljati ili samo dobronamjerno upućivati, ali pas to ne radi. On sluša.

    Uključivanjem terapijskog psa u rad s djecom djeluje se , prije svega, na podizanje razine motivacije. Na taj se način djeluje na različite razvojne aspekte kroz igru i zabavu, a djeca se osjećaju ugodno i opušteno. Pas, osim što djeluje opuštajuće, dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom i nema straha kao pred vršnjacima.

   U društvu gospođice Lane Demark, vlasnice psa i voditeljice programa, i školske knjižničarke, Marine Rade, naši će učenici čitati psu po imenu Kyuss. Kyuss je već prilikom prvog posjeta našoj školi izmamio učenicima osmijeh na lice, djeca su mu trčala u susret, a on ih je mašući repom pozdravio i dopustio svima da ga pomaze.

   U petak 17. studenog u prostorijama školske knjižnice održana je prva radionica. U opuštenom ozračju školske knjižnice učenici uključeni u ovaj program odabrali su slikovnicu i započeli s čitanjem Kyussu, a on je strpljivo slušao naslanjajući se na njihove nožice, dok su ga  dječje ručice neprestano milovale. Prva radionica prošla je za čas i svi već s nestrpljenjem i radošću iščekujemo sljedeći susret koji je na redu u petak 24. studenog. 


Osnovna škola Vladimira Nazora Potpićan